PIWNICZKA PEŁNA SMAKÓW PODLASIA
Na pograniczu Podlasia, Mazowsza i Lubelszczyzny powstaje mikroregionalna grupa operacyjna Piwniczka Podlaska. Smakowita nazwa? Owszem, bo chodzi o znakomitej jakości produkty spożywcze serwowane w wielu miejscach i w konkurencyjnych cenach.
Jak to możliwe, że lokalne specjały wytwarzane według tradycyjnych receptur mogą konkurować z innymi towarami na lokalnym rynku, a w dodatku są też dostępne poza regionem?
Dzięki Piwniczce Podlaskiej – grupie operacyjnej zrzeszającej lokalnych producentów z Podlasia Nadbużańskiego! W chwili startu jest to kilkanaście firm lokalnych oferujących sprawdzone produkty wysokiej jakości: wcale albo mało przetworzone, wyprodukowane w sposób tradycyjny i bezpieczny oraz pod każdym względem zgodny z prawem.
Kluczową sprawą jest dostępność i to na kilku poziomach.
Po pierwsze – cena nie powinna być barierą, czyli jak najmniej pośredników między producentem a klientem. Wspólny transport, a także promocja i marketing, to też ogromna oszczędność.
Po drugie – wygodne dla klientów miejsca sprzedaży – najlepiej atrakcyjne turystycznie, skoro turyści mają być ważnymi odbiorcami. Wracamy przy okazji do oszczędności: wspólne miejsca sprzedaży.
A to oznacza – po trzecie – pełen wybór produktów w każdym współpracującym sklepie mikroregionu oraz możliwość szybkiego uzupełnienia towaru. I nie można zapominać o turystach, którzy zdążyli zakochać się w lokalnych produktach,
dlatego – po czwarte – niezbędny jest prężnie działający sklep internetowy. Albo – jeszcze lepiej – portal zawierający informacje o produktach i producentach, z najnowszymi wiadomościami o sezonowej ofercie połączony z aplikacją sprzedażową.
Wspólne: transport, sprzedaż, promocja i marketing – czyli wydajnie, oszczędnie i ekologicznie. Im mniej energii, tym delikatniejszy ślad węglowy, czyli tym lepiej dla środowiska.
Krótki łańcuch dostaw – to jeden z kluczy do sukcesu.
Elementami spinającym sieć producentów lokalnych w grupę działającą jako Piwniczka Podlaska są:
Lokalna Organizacja Turystyczna „LOT nad Bugiem” zapewniająca projektowi wsparcie organizacyjne oraz Nadbużańskie Centrum Promocji Produktu Lokalnego „Zagubek”, które zajmuje się profesjonalnie sprawami promocji.